7/25/2006

Ganduls (II)

Jesucrihtto te ama. Vos lo sabés

Gandu
l, -a adj i m i f (cast gandul) 1 Que defuig la feina. 2 loc fer el gandul Gandulejar. 3 Adam Clayton, baixista dels U2
. 4 Carlos Santana, guitarrista.

Torno a obrir aquest post per (mal)parlar d'un paio que sempre m'ha fet una ràbia horrible: Carles Santana. Bé, "sempre" seria exagerar. Fa anys va caure a les meves mans un disc, Abraxas, que em va fer flipar. Probablement mai algú havia combinat els ritmes llatins i el rock amb tant d'èxit. Fou un miratge, emperò. La seva resta de discos eren una burda còpia d'aquest.

L'audiència no va trigar a adonar-se de la farsa. El senyor Santana només sap fer una escala amb la seva guitarra. Només una. I el molt plasta la va repetint. No importa el que soni de fons, el malparit repassa el mateix "bending" i la mateixa pujada sense concessió ni complexes. Apart vesteix com un autèntic fill de puta, però d'aquest fet millor no en parlem que m'acaloro massa.

Davant l'evidència el món va girar-li l'esquena. Per sort. I durant uns quants anys va caure en el que el meu germà de sang Shàckyl anomenaria "el sac dels impostors". Però un dia va tenir una fantàstica idea. Trauria discos fent duets amb gent famosa que en aquell moment vengués discos (a diferència d'ell). Everlast, el genial Dave Matthews, el cantant Rob Thomas de Matchbox 20, els Manà, la Dido, els P.O.D. (?), Steven Tyler... tots eren enganyats per participar en aquestes "mélanges" de merda. I endavant. A vendre milions d'àlbums.


Els Manà perdien molt sense maquillatge...


Tot això està molt lleig, sens dubte, però no és el que més m'emprenya d'en Charlie Santana. El que més em treu de polleguera és tot aquest rotllo religiós de qui s'ha pres massa "lsd" via intravenosa. Camises de colors llampants, imatges de Jesucrist sagnant mesclades amb línies al·lucinògenes, cançons com "Corazón espinado", etc... En definitiva, la religió tronada rebolcant-se amb el peiot, els coiots i els sanadors de Oaxaca de Juárez...


Més li valdria seguir el curs de guitarra del CCC a veure si aprèn algun altre truc amb el que estar prenent el pèl a la gent durant quaranta anys més. I si em torno a trobar algú que em parli dels termes "feeling" o "sentiment" referint-se a aquest impostor li introduiré un cactus de Xochimilco per l'esfínter.

Paraula d'empordanès.


1 comentari:

jair d ha dit...

evidentment, no podria estar més d'acord amb aquesta el·lecció de gandul. 2 de 2, germà.
friso per saber qui serà el tercer.